Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Mia Lindqvist till Schibsted Brand Studio

Publicerad: 20 Februari 2018, 12:30

Mia Lindqvist.

Foto: Pressbild

Mia Lindqvist, program- och affärschef på Aftonbladet TV, blir ny content manager på Schibsted Brand Studio.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibsted

Mia Lindqvist har tidigare varit programchef på Nyhetsbolaget, chef för Nyhetsmorgon på TV4 och senast program- och affärschef på Aftonbladet TV.  Nu går hon över till koncernens contentbolag Schibsted Brand Studio.
– Jag är mycket glad över att vi med Mia Lindqvist stärker upp med en person som har den unika kombinationen av redaktionell kompetens och förståelse för affären. Mia Lindqvist är som klippt och skuren för den här tjänsten, kommenterar Josefine Kvarnström, chef Schibsted Brand Studio & Insight.

I hennes nya roll ska Mia Lindqvist skapa och sälja in idéer och innehåll för Schibsted Sales & Inventorys kunder. I uppdraget ingår även att ta fram kommunikationen.
– Det känns jätteroligt att få en så kreativ roll inom bolaget och jag ser fram emot att få vara med och driva digital storytelling inom Schibsted Brand Studio och alla starka publicister de arbetar med, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Omni, säger Mia Lindqvist.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.