Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Miltton Labs satsar på influencers – rekryterar Youtube-profil

Publicerad: 17 Januari 2017, 13:39

Axel Palm.

Foto: Pressbild

Youtube-ambassadören och influencern Axel Palm går till Miltton Labs. Han ska bygga upp byråns storsatsning på området.


Ämnen i artikeln:

Martin BorgsInfluencerFredrik AnderssonInfluencer marketingMiltton LabsAxel Palm

Miltton Labs starade våren 2015 med målsättningen att bli ett "Uber för kommunikatörer" och att bestå av fler kodare än konsulter. Sedan dess har inriktningen skruvats en aning. I somras värvade de Gustaf Reinfeldt och i höstas rekryterades exempelvis sociala medier-experten Johannes Gustavsson. Samtidigt har utvecklarna Nareg Mardirossian och Claes Dafgård gått vidare till eget bolag.

Nu presenterar Miltton Labs en storstasning på influencer marketing. Detta genom att rekrytera Youtube-profilen Axel Palm.
– Jag tycker det är så spännande att jobba med influencers. Som Youtuber märker jag vilket enormt avtryck många av mina kollegor har på framförallt unga människor. Kraften bör inte underskattas, säger han i en kommentar.

Axel Palm har runt 40 000 prenumeranter på Youtube och är ansluten till TV4:s talangnätverk ENT. Han är också Nordens enda youtube-ambassadör, och ansvarig för det svenska Youtube-communityt. Förra året var han med och startade byrån Paradime som skulle sälja sin kompetens kring hur man skapar virala succér.
– Influencers är effektiv kommunikation. Nu gör vi en strategisk satsning genom att rekrytera Axel. Han är experten alla vill ha på området, säger Fredrik Andersson, vd på Miltton Labs.

Miltton Labs grundades av Fredrik Andersson, Martin Borgs och André Assarsson.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.