Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 25 September 2018, 07:50
Dentsu Aegis Network-ägda brand experience-byrån MKTG anställer tre nya konsulter.
MKTG lanserades under 2016 och omsatte 31 Mkr förra året (en tillväxt nära 25 proent).
Med tillväxten kommer rekryteringar och byrån har den senaste månaden anställt tre nya medarbetare.
Catja Färdig blir ny head of business to consumer, hon var senast egen konsult inom
affärsutveckling av kommersiella rättigheter. Hon har tidigare varit en del av business development and sales-teamet på PS Communication (då inom Xperience Group). Hon kommer också ingå i MKTG:s ledningsgrupp tillsammans med byråchefen Daniel
Björklund, Lennart Söderberg, head of corporate events, och Rebecca Müller, head
of production.
Ellen Hallin, account manager, kommer från en konsultroll på Coca-Cola och var
dessförinnan verksam påbyrån Passion Lab.
Christoffer Torstensson, content producer corporate events, rekryteras från
eventbyrån Occasion.
– Målsättningen med rekryteringarna är att dels täcka upp för det ökade förtroende vi
har fått från våra befintliga kunder, men också för att utveckla vår affär. Vi har upplevt
tre år av stark tillväxt inom alla våra tre tjänsteområden sponsring, consumer events
och corporate events, icke minst på nordisk nivå där vi vunnit tre stora pitcher bara
under de senaste 18 månaderna, säger Daniel Björklund, agency director på MKTG i
Sverige i en kommentar.