Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Nansen-chef till Capgemini

Publicerad: 15 Mars 2017, 14:57

Martin Edenström.

Martin Edenström var marknadschef och satt i ledningsgruppen hos Nansen (numera Making Waves). Nu går han till konsultjätten Capgemini.


Ämnen i artikeln:

Making WavesNansen

Capgemini satsar, precis som många andra konsultbyråer, på att växa inom design- och kommunikationsområdet. Sedan tidigre driver de byrågrenen Backelite och nyligen förvärvade de finska Idean med cirka 180 anställda på sex kontor.

Nu har Capgemini rekryterat Martin Edenström som affärsområdesansvarig för deras byråerbjudanden i Sverige. Närmast kommer han från NOA-byrån Making Waves där han jobbade som marknadschef och satt med i ledningsgruppen. Han driver även sajten MKSE som bevakar den svenska CMS-världen.
– Capgeminis filosofi är att inte integrera byråverksamheterna allt för hårt. De låter varumärkena leva vidare för att bibehålla kulturen. Men jag blir anställd för att ansvara för erbjudandet, säger han.

Sammanlagt sysslersätter Capgemini 900 konsulter i Sverige inom det här området, och det kan bli aktuellt med nya förvärv framöver.
– Mitt uppdrag handlar om att forma ett erbjudande. Men också rekrytering, talanghantering och att hantera framtidens digitala plattformar, säger Martin Edenström.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Making WavesNansen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.