Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Nansen-grundaren till Grow – ska leda stort CRM-projekt

Publicerad: 9 December 2019, 13:15

Michael Jäderlind lämnar Odyssey för varumärkesbyrån Grow.


Ämnen i artikeln:

Grow

I december 2015 köpte byrånätverket The North Alliance upp den svensk-amerikanska digitalbyrån Nansen. Några månader senare valde NoA att slå ihop Nansen med sin egen affärs- och tjänsteutvecklingsbyrå Making Waves, varpå Nansen-grundaren Michael Jäderlind valde att gå vidare i karriären. Sedan dess har han lagt tiden på digitalbyrån Odyssey, en byrå han grundade tillsammans med Pater Lapalus, Cecilia Hjertzell och Tobias Sjöqvist.

Nu ansluter han till varumärkesbyrån Grow där han ska leda ett nytt CRM-projekt som drivs genom Digitalist Group. Initiativet syftar till att öka användarupplevelsen på molnbaserade plattformar som Salexforce. Tanken är att Michael Jäderlind med sin erfarenhet från varumärkes- och tjänsteutvecklingsarbete ska kunna hjälpa Grows kunder att få ytterligare effekt på sina CRM-investeringar. 

– Vi är väldigt glada att få ombord Michael hos oss på Grow. Efter att ha samarbetat med honom och hans verksamheter i flera högprofilerade uppdrag de senaste tio åren, bl.a. för gemensamma kunder som Electrolux och ÅF, ser vi nu fram emot att ta oss an nästa utmaning tillsammans, säger Johan Almquist, managing director på Grow och Digitalist, i ett pressmeddelande.

–  Efter att ha träffat teamet som redan är i full gång med projekt inom digital strategi och plattformsinnovation, kändes Grow som ett självklart och enkelt val, fortsätter Michael Jäderlind.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Grow

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.