Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Nina Rehnmark till Be On

Publicerad: 17 Augusti 2016, 14:09

Nina Rehnmark.

Nina Rehnmark lämnar posten som marknadschef på Ur & Penn för att jobba med nyckelkunderna hos videodistributören Be On.


Ämnen i artikeln:

Omnicom Media GroupBe OnDrama QueenAOLFamily Business

Efter knappt ett år som chef på Omnicom Media Groups kreativa avdelning startade Nina Rehnmark den digitala marketingbyrån Drama Queen tillsammans med Family Busines. Därefter gjorde hon ett halvår som marknadschef på Ur & Pen och nu är det återigen dags för nya äventyr.

Hon börjar nu som senior key account manager på videodistributören BeOn, vilket innebär att hon ska jobba med bolagets nyckelkunder samt affärsutveckling.
– Dels så kommer jag vara med och planera och distribuera kampanjer tillsammans med kunder och byråer. Vi har ett nätverk med 5 000 publicister och kan nå ut till tre miljarder tittare, men nu utökar vi vårt redan globala video område med programmatic och mobilt. Om vi kommer in så tidigt som möjligt med kund och byrå i en planeringsfas tror jag att vi kan komma att göra ännu starkare och smartare kampanjer.

LÄS MER: Ny marknadschef på Ur & Penn

Det blev en kort sejour på Ur & Penn. Hur kommer det sig?
– Jag gillar verkligen Ur & Penn som bolag och det var ett väldigt odramatiskt avslut. Kort sagt så utvecklades jag inte åt det hållet jag ville och saknade det sociala kundbemötande som jag är van vid, så jag valde jag att ta mig vidare till något där jag får utlopp av min kreativitet och hjärna bättre.

Carl Christian Dyrssen, Sverigechef på Be On:
– Ninas mycket relevanta men ändå diversifierade bakgrund är en perfekt förstärkning för att bättre förstå våra kunder utifrån ett strategiskt och organisatoriskt perspektiv. Hon är en av de klarast lysande stjärnorna på mediehimlen och därför vill vi ha henne här.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.