Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Nord DDB förstärker nya avdelningen

Publicerad: 27 September 2018, 11:31

Jonas Eriksson ansluter till Nord DDB:s cultural insights-avdelning som social media och content manager.


Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Jonas Eriksson har en lång karriär på contentsidan bakom sig. Närmast kommer han från rollen som chefredaktör på mode- och konsttidningen Nordic Style Magazine.

– Jonas tog Nordic Style från en blogg till print som sålde slut redan under första veckan på hyllorna. Hans kreativa kompetens och tankar kring vad för innehåll som engagerar märktes av direkt under hans praktik hos oss i våras. Jag är övertygad om att han kommer att bidra med ett stort värde både för våra kunder och internt, säger Anna Olivemark, head of Social Media på Nord DDB.

På Nord DDB:s cultural insights-avdelning kommer han jobba med kunder som Björn Borg, Samsung, Delicato och Klarna. Han kommer även ansvara för avdelningens nya nyhetsbrev.

–Jag är taggad på att jobba vidare tillsammans med Nord DDB och byråns fokus på populärkultur. Dessutom med så kul kunder. Det känns helt rätt, säger Jonas Eriksson.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.