Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Nord DDB stärker Cultural insights-avdelningen

Publicerad: 14 Februari 2019, 13:37

Anna Olivenmark och Kevin Beaulier.

Kevin Beaulier ansluter till Nord DDB som social & community strategist.


Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Närmast kommer Kevin Beaulier från en tjänst som digital strategist på Eightydots där han på München- och Milano-kontoren jobbat med kunder som Mini och BMW. Innan dess har han bland annat jobbat som digital planner på mediebyrån Zenith.

– Kevins strategiska synsätt på sociala och digitala medier kombinerat med hans intresse för popkultur och bakgrund från mediesidan kommer vara ett stort tillskott till teamet, säger Anna Olivemark, head of social media på Nord DDB.

På Nord DDB kommer Kevin Beaulier att jobba i byråns cultural insights-team, ett team som blandar planning, sociala kanaler och PR. Han kommer bland annat att jobba med McDonalds.

– Det känns så kul att joina NORD DDB som jobbar med insikter, trender, populärkultur och innovation för att bryta igenom bruset, säger Kevin Beaulier.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.