Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Nord DDB stärker upp med planners

Publicerad: 27 Februari 2018, 09:17

NORD DDB utökar sitt erbjudande inom cultural insights med två nya planners: den nyutexaminerade studenten Andrea Dahlbäck och Sara Ekholm från Ingo.


–Sara har förmågan att orka gräva efter de där insikterna kring människors beteenden som gör skillnad för organisationer och varumärken. Klarar du mitt pass? för Kommunal är definitivt ett sånt exempel. Andrea byggde en egen strategimodell byggd på empati, startade en byrå, pitchade den och vann internationella projekt för bland andra AirBnB och Adidas under tiden hon gick i skolan. Ska bli intressant att se vad hon gjort med vår byrå om ett år eller två. Eller nästa vecka, säger Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer, Nord DDB i ett pressmeddelande.

Sara Ekholm värvades av Volontaire direkt efter Hyper Island studierna och kommer nu senast från Ingo. Hon har arbetat med prisvinnande kampanjer för bland annat Teknikföretagen och Kommual.

– Valet av Nord DDB kändes så självklart. Planning måste vara något som bygger på att förstå människor och kultur och aldrig en "one size fits all"-lösning att där mallar och drivkraftstudier fylls i given ordning. Först då blir planningen ett verktyg som kan lyfta kreationen till nästa nivå. Jag kommer aldrig vara en planner som skapar fina högar med papper, säger Sara Ekholm i en kommentar.

Andrea Dahlbäck kommer från gedigna psykologistudier både från Columbia University, New York, psykologprogrammet på Stockholms universitet och nu senast från digital business program på Hyper Island. Under hösten 2017 har hon gjort en "self-made internship" där hon drev den egna byrån Frank tillsammans med två kompisar.

–Det känns jättekul att få vara en del av Nord DDBs satsning på strategi och cultural insights. Jag tror att det enda sättet att skapa relevanta varumärken är genom att vara lyhörd för populärkultur och vilka frågor som är viktiga för folk, såsom feminism, rasism och miljö. Jag har pluggat i en evighet, nu är jag så taggad på att få börja jobba och göra skillnad inom reklam och kommunikation, säger Andrea Dahlbäck i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.