Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Nordea utser ny kommunikationschef

Publicerad: 31 Juli 2020, 08:05

Nordea rekryterar från Fazer.


Ämnen i artikeln:

Nordea

Ulrika Romantschuk kommer närmast från Fazer, där hon också suttit i koncernledningen. 

Nu står det klart att hon blir ny chef för varumärke, kommunikation och marknadsföring på Nordea Bank. Hon tar även plats i koncernledningen. 

– Det glädjer mig att berätta att Ulrika Romantschuk blir vår nya chef för Brand, Communications and Marketing. Hon har en stark meritlista på varumärkes-, kommunikations- och marknadsföringsområdet, hon vet hur man förverkligar strategier, hon förstår relationen mellan företag och konsument, hon har erfarenhet från den nordiska finanssektorn och hon är en mycket rutinerad ledare, säger vd och koncernchef Frank Vang-Jensen i ett pressmeddelande. 

Ulrika Romantschuk tillträder sin tjänst i november. 

– Jag ser fram emot att börja arbeta på Nordens ledande bank och att tillsammans med mitt team göra Nordeas varumärke synligare och skapa ett kundengagemang som stödjer Nordeas tillväxtstrategi, säger Ulrika Romantschuk.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nordea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.