Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Norstedts vässar digitalt

Publicerad: 10 September 2015, 09:04

Norstedts vill bli mer digitala. Som ett led i satsningen rekryterar de från Expressen och Whispr Group.


Ämnen i artikeln:

DigitaltNorstedtsExpressenRekryteringWhispr

Kristoffer Biberg är ny affärsutvecklare på Norstedts Förlagsgrupp. Han kommer närmast från Expressen där han var produktansvarig för magasinstitlar. Tidigare har han bland annat varit säljchef på Aftonbladet.se.
– Med Bibergs bakgrund inom digital affärsutveckling från branscher som stått inför samma digitala vägval och dilemman blir han ett utmärkt tillskott till vår digitala avdelning, säger Rickard Henley, digital chef på Norstedts Förlagsgrupp, i en kommentar.

Ny hos förlaget är också den digitala kommunikatören Axel Martinsson från Whispr Group.
– Norstedts Förlagsgrupp är inget mossigt förlag i bakvattnet. De här rekryteringarna visar att vi ständigt har förmågan att locka till oss de allra bästa, enligt vd Otto Sjöberg.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.