Folk på väg
Ny affärschef på Fotbollskanalen
Publicerad: 15 juni 2017, 13:15
Carl Waldenor.
Foto: Pressbild
Carl Waldenor blir affärschef för TV4:s Fotbollskanalen.
Carl Waldenor har arbetat på TV4 i fem år. Ett stort uppdrag har varit att skapa och etablera videoannonsnätverket WOO, WOO Manager och dess målgruppserbjudande. Han har också arbetat med affärsutveckling för talangnätverket ENT. Nu tar han klivet över till att fokusera på Fotbollskanalen.
– Fotbollskanalen är fortfarande något av en oslipad diamant ur ett kommersiellt perspektiv. Resan är redan påbörjad med ett flertal nya initiativ, exempelvis ett digitalt spelombud och rörliga banners, men det finns mycket kvar att göra utifrån den starka position som Fotbollskanalen har. Vi går dessutom mot en omreglering av spelmarknaden och har ett mästerskapsår framför oss, så potentialen är stor, säger Carola Lundell, chef för tillväxtaffärer på TV4, i en kommentar.
Försäljningsavdelningen har fortsatt försäljningsansvaret för annons- och sponsorintäkter och Sporten med Tobias Rosvall i spetsen levererar innehållet till Fotbollskanalen.
– Teamet bakom Fotbollskanalen har gjort ett kanonjobb i att skapa en tydlig och stark position baserat på högkvalitativ och initierad sportjournalistik, så det är en ära att få ta mig an detta uppdrag. Som jag ser det finns det även stora möjligheter till att skapa en fin affär på Fotbollskanalen. Det, i kombination med mitt snudd på sjukliga fotbollsintresse, gör att jag känner mig riktigt peppad för det här uppdraget, säger Carl Waldenor.