Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny annonschef på Dagens Nyheter

Publicerad: 16 April 2018, 11:05

Johan Markström lämnar rollen som vd på Citypaketet och blir ny annonschef på Dagens Nyheter.


Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterCitypaketetAlexander Lydecker08Mälardalen

När Johan Markström tar klivet till Dagens Nyheter återvänder han till en arbetsplats där han tidigare i karriären tillbringat många år, bland annat som försäljnings- och marknadschef på 08Mälardalen.

– Jag har jobbat nära DN och följt utvecklingen och är stolt över att få representera en tidning som bedriver kvalitets journalistik men som nu också kan erbjuda kvalitets annonsvisningar. Marknaden i stort har legat lite efter på denna front om jag ska vara helt ärlig men nu är det dags för oss att verkligen öka transparensen gentemot våra kunder. Nästa naturliga steg är att börja se om besökarna faktiskt ser annonserna och där finns det spännande teknologi som vi håller på att testa så som fixation men också vår neurostudie där vi mäter hjärnaktiviteter kopplat till marknadsföring i våra kanaler, säger Johan Markström i ett pressmeddelande.

Parallellt med att Johan Markström tar över som ny annonschef på Dagens Nyheter inför man även en förändring genom implementeringen av lazy load på sajten. Lazy load innebär att bilder och annonser laddas först när användarna skrollar ned till dem och är tänkt att öka viewabilityn på annonser.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.