Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Ny byrå tar in vd

Publicerad: 1 september 2015, 09:47

Linda Palmgren med erfarenhet från SBS Radio, PS Communication och SWE Reklambyrå är rekryterad som vd för United Influencers Sverige.


United Influencers bildades i samarbete mellan Dan Olofssons app Mikz och det norska bloggnätverket United Bloggers International för några veckor sedan.

Som vd för influencer-marketingbyrån i Sverige får Linda Palmgren ansvaret att bygga bolagets närvaro i Sverige genom att koppla ihop varumärken med profiler för att nå målgrupper på ett smartare sätt. Linda Palmgren har tidigare bland annat varit nordisk försäljningsdirektör för SBS Radio, vd för PS Agency AB, och affärsutvecklingschef på SWE.

– Jag är mycket glad över förtroendet och utmaningen. Jag har de senaste 20 åren jobbat med kommunikation, försäljning och media och vet att de lösningar som United Influencers erbjuder inom content marketing är överlägsna i effekt gentemot traditionell annonsering. Dessutom ser vi att många profiler redan nu vänder sig till oss för att vi ska representera dem, vilket såklart är bevis på att vi är på rätt väg, säger Linda Palmgren som börjar sitt nya jobb idag 1 september i ett pressmeddelande.

Thomas Moen, vd för United Influencers säger i en kommentar:

– Lindas breda erfarenhet från försäljning och ledarskap generellt och mediavärlden specifikt gör henne till den absolut bästa vd:n för vår stora satsning i Sverige. Vi är i start-up fasen i Sverige och Lindas erfarenhet inom branschen är värdefull och kommer att leda till att vi både kan knyta till oss spännande profiler och etablera samarbeten med starka annonsörer som vill nå en målgrupp på ett smart sätt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.