Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny chef på Jernhusen Media

Publicerad: 14 December 2015, 09:54

Tomas Nodbrink på Jernhusen Media.

Foto: Pressbild.

Tomas Nodbrink blir permanent chef på utomhusbolaget Jernhusen Media efter Nina Cronehag. I samma veva rekryteras Jimmy Svensson som ny KAM-säljare från GP.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamJernhusen Media

Nina Cronehag startade Jernhusen Media för fem år sedan, men nu går hon vidare till Liber-förlaget. Tomas Nodbrink, som varit tillförordnad chef på Jernhusen Media det senaste året, tar över jobbet permanent. Tidigare har han arbetat på Bonnier, Meter Television, Hachette, samt flera reklam- och designbyråer.

– Vi har för femte året i rad ökat vår omsättning och skapat goda förutsättningar för fortsatta framgångar. Under året har vi bland annat vunnit Trafikverkets upphandling och från januari säljer vi egna Eurosize-serier på tågstationer. Jag känner mig hedrad över att ta över stafettpinnen från Nina och det känns enormt stimulerande att fortsätta leda Jernhusen Media, säger han i ett pressmeddelande.

Bolaget rekryterar också Jimmy Svensson som KAM i Stockholm. Han kommer närmast från Göteborgs-Posten men har också arbetat hos JCDecaux.
– Det känns som en fantastisk rekrytering av en säljare med stort nätverk, hög kompetens och dessutom med tidigare erfarenhet av utomhus, enligt Regina Pettersson försäljningschef på Jernhusen Media.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.