Folk på väg
Ny chef på Wasp
Publicerad: 1 november 2017, 08:21
Joakim Arhammar.
Foto: Pressbild
Contentstrategen Joakim Arhammar rekryteras till Bonnier News contentbolag Wasp.
FT
Fredrik Thambert
Joakim Arhammar har tidigare jobbat på Springtime och Appelberg. Han har skrivit boken "Content marketing för alla" tillsammans med Pontus Staunsrup som belönades med priset "Bästa branschgärning" i fjol.
Nu rekryteras han av Wasp Communication med ansvar för vilken effekt innehållsarbetet skapar för kunderna. Han blir även chef för content managers, design och teknik.
– Joakim Arhammar har en svårslagen erfarenhet inom digital content marketing, med honom vässar vi vårt redan starka erbjudande ytterligare, säger Jonas Nilsson, vd för Wasp Communication, i ett pressmeddelande.
Själv säger Joakim Arhammar:
– Jag brinner för att skapa engagerande innehåll som mottagaren aktivt väljer att ta till sig och som samtidigt levererar värde för avsändaren. Wasp har ända sedan starten skapat innehåll som leder till affärer och det känns otroligt kul att bli en del av det.