Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Ny CTO på Bannerflow

Publicerad: 15 mars 2018, 10:51

Farjam Razavi blir ny CTO på svenska adtech-bolaget Bannerflow.


Adtech-bolaget Bannerflow erbjuder sina kunder en plattform där de kan skapa, hantera, skala upp och distribuera digitala annonser. Nu får bolaget en ny CTO i Farjam Razavi.

Razavi kommer närmast från en tjänst som chef för IT-utvecklingen på mobiloperatören Hallon, ett företag han även var med och startade. Innan dess har han även jobbat på bland annat Tre och Ericsson.

– Bannerflow är ett företag som tydligt visat att de ligger i framkant av den tekniska
innovationen som pågår inom reklambranschen. Deras företagskultur och starka värderingar ikombination med en revolutionerande plattform var en möjlighet för bra för att tacka nej till, säger Farjam Razavi.

I dag har Bannerflow kunder som Coca-Cola, Bwin, Burger King och Klarna. Bolaget har tagit plats på Financial Times FT1000-lista och på Dagens Industris Gasell-lista.

– Farjam bidrar med en stor kunskapsbas och lång erfarenhet och vi är glada över att få välkomna honom till gänget på Bannerflow. Han kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att vårt tekniska team fortsatt kommer att vara i framkant av den tekniska utvecklingen, samt erbjuda den struktur och det stöd som är nödvändigt för att fortsatt bidra till vår imponerande organiska tillväxt, säger Bannerflows vd Nicholas Högberg.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.