Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 20 juni 2016, 11:11
Johan Freiholtz byter Schibsted mot Frida förlag.
Foto: Pressbild
Johan Freiholtz tillträder tjänsten som försäljningschef på Frida förlag. Han kommer närmast från Schibsted.
Frida förlag rekryterade nyligen Sara Grundberg som digitalchef. Nu kommer nästa namn i form av Johan Freiholtz som blir ny chef över försäljningsavdelningen med ansvar för annonser och kreativa kundsamarbeten. Han har en nioårig bakgrund på Schibsted där han arbetat som bland annat kundansvarig och försäljningschef på Aftonbladet.
– Frida Förlag har en otroligt spännande resa framför sig och en målgrupp som verkligen är framtidens köpare. Nu satsar vi stenhårt på att göra ännu mer nytta för våra kunder genom större kreativa samarbeten på plattformar där vår målgrupp är, säger Johan Freiholtz, tillträdande försäljningschef.
Vd Anders Juhlin säger såhär om sin nya rekrytering:
– Johan har gedigen erfarenhet av digitala affärer och dessutom ett enormt driv. Med honom på plats fortsätter vi vår resa med målet att ytterligare sätta affären i fokus.
Frida förlag är sedan juli 2015 helägt av Aller media. Varumärken inom bolaget är bland andra Frida, Chic, Veckans Nu! och ShapeUp.