Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny Global President på Hill+Knowlton Strategies

Publicerad: 8 Oktober 2018, 08:22

Lars Erik Grønntun blir Global President på internationella PR-byrån Hill+Knowlton Strategies.


Ämnen i artikeln:

Hill+Knowlton Strategies

Hill+ Knowlton Strategies ägs av reklam- och kommunikationsföretaget WPP och är en av världens största byråer. Lars Erik Grønntun kommer som Global President ansvara för 85 kontor och runt 2500 anställda i 50 olika länder. Lars Erik Grønntun har senast ansvarat för Hill+ Knowlton Strategies 35 kontor i EMEA-regionen, men ska numera alltså leda samtliga kontor.

– Jag ser fram emot att ta itu med den spännande uppgiften. Genom att leda vår största region de senaste åren har jag fått god kännedom om den hur det lokala behovet varierar i olika marknader, samtidigt som jag tror att den internationella mentaliteten vi har i EMEA även går att överföra till nätverket globalt. Jag ser fram emot att använda modellen som gett resultat i EMEA och driva tillväxt globalt, säger Lars Erik Grønntun, Global President på Hill+ Knowlton Strategies.

EMEA-regionen har den senaste åren gått bra ekonomiskt; 2018 hade regionen en intäktstillväxt på runt 10 procent, vilket är dubbelt så mycket som snittet för WPP-ägda PR och PA byråer under samma tidsperiod. Lönsamhetstillväxten var samtidigt första halvåret 40 procent.

– Lars Erik har varit en utmärkt ledare för EMEA-regionen. Jag ser fram emot att jobba tillsammans för att aktualisera implementeringen av ett ändringsprogram som ska få ut det bästa av våra globala resurser samtidigt som vi använder styrkan vi har på lokala marknader till att leverera arbete av högsta klass till våra kunder, säger Jack Martin, Global Executive Chairman och Chief Executive Officer på Hill+ Knowlton
Strategies.

Ämnen i artikeln:

Hill+Knowlton Strategies

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.