Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny head of marketing automation på Isobar

Publicerad: 7 September 2018, 11:17

Annika Grumert Klang kommer ansvara för att öka Isobars kompetens inom marketing automation.


Ämnen i artikeln:

Isobar

Annika Grumert Klang tillträdde sin nya tjänst i augusti då hon anslöt från rollen som head of growth hacking på Avaus.

– Vi ser en ökad efterfrågan bland våra kunder och på marknaden i stort för tjänster inom marketing automation och vi är väldigt glada över att Annika med sin erfarenhet och kompetens ansluter sig till Isobar och driver vårt erbjudande framåt, säger Jens Rundkvist, vd på Isobar i Sverige i ett pressmeddelande.

Digitalbyrån Isobar ingår i Dentsu Aegis och i Annika Grumert Klang uppdrag ingår bland annat att snabba på integreringen av marketing automation-tjänster i Dentsu-koncernen.

- Jag älskar marketing automation för att det är ett så brett område och det finns ingen annan byrå som idag slår Isobar när det kommer till närheten till de olika byråerna i nätverket. Jag ser fantastiska möjligheter att växa Isobars och Dentsus erbjudande inom MA och därmed kunna hjälpa våra kunder att växa sin affär och göra dem än mer framgångsrika, säger Annika Grumert Klang.

– För oss är det här en strategiskt relevant satsning eftersom att området har så starka
beröringspunkter med allt vi gör inom Dentsu, från data och media till kreativitet och
kommunikation. Vi ser en stor tillväxtpotential framöver inom marketing automation, säger Jens Rundkvist.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Isobar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.