Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny marknadschef för Loka Brunn

Publicerad: 30 Juni 2020, 07:40

Karla-Therese Kjellvander från kommunikationsbyrån Strateg blir marknads- och kommunikationschef för Spendrupsägda Loka Brunn.


Loka Brunn Hotell & Spa AB (Loka Brunn) är en företagsgrupp som består av spa- och hotellanläggningen Loka Brunn, Grythyttans Gästgivaregård samt konditoriet Guldkringlan. Företagsgruppen ingår in en koncern ägd av Spendrup Holding AB.

Karla-Therese Kjellvander har en bakgrund som kreatör och strategisk rådgivare inom varumärkesfrågor och kommer senast från kommunikationsbyrån Strateg Agency, som blev vinnare av Årets Byrå 2020. Som marknads- och kommunikationschef på Loka Brunn blir hon bland annat ansvarig för den framtida positioneringen av företagsgruppen och dess verksamheter.

– För svensk besöksnäring innebär coronapandemin den största utmaningen på länge. Med en månghundraårig historia har vi ett långsiktigt perspektiv och fortsätter bygga verksamheten för framtiden. Vi vill vidareutveckla Loka Brunns och Grythyttans Gästgivaregårds roller som klassiska resmål, också för kommande generationer. Rekryteringen av Karla-Therese Kjellvander är en de nyckelinsatser vi gör för att positionera och rusta oss för framtiden, säger Mia Spendrup, vd på Loka Brunn i en kommentar. 

– Loka Brunns verksamheter är besöksmål av yttersta kvalitet, med fantastisk historia och ett rikt kulturarv. Jag är tacksam för förtroendet och ödmjuk inför uppgiften att vara med och vidareutveckla dem för att attrahera ännu fler nöjda gäster, kommenterar Karla-Therese Kjellvander.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.