Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Ny marknadschef för Metro

Publicerad: 17 juni 2016, 07:57

Metro-etta från 2014 och Karin Österman.

Foto: Pernilla Lundberg

Karin Österman tar klivet upp från gruppchef på Metros marknadsavdelningen till posten som marknadschef.


Tidigare i vår lämnade Kia Agerhem positionen som marknadschef för Metro för att istället bli affärsområdeschef för Metro Mode. Nu står det klart att hennes ersättare blir Karin Österman som jobbat på tidningen sedan 2015.
– Jag är extremt glad över att få denna möjligheten och förtroendet att fortsätta utveckla och stärka den positiva trend som råder på Metro just nu. Dessutom är det en ära att få leda så enormt engagerade medarbetare som håller hög kvalitet både i kreativitet och leverans. Vi har en enorm kraft internt och den vill jag fortsätta förvalta och måna om, säger hon i en kommentar.

Enligt vd Leif Eliasson har Karin Österman visat att hon är rätt person för jobbet.
– Jag är övertygad om att Karin kommer fortsätta göra ett strålande arbete baserat på hennes personlighet, kompetens, bakgrund och driv, säger han.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.