Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 17 April 2020, 11:32
Alexander Matt närmast från Fiskars men har även ett förflutet från Adidas och Levi´s.
Ämnen i artikeln:
FjällrävenFjällräven har rekryterat Alexander Matt som global marketing director, rapporterar Habit.
Han tillträdde i veckan och efterträder Leif Öhlund. Alexander Matt har över två decenniers av marknadsföring, varumärkesbyggande och digital utveckling på global nivå och kommer senast från tjänsten som CMO på Fiskars Group där han har lett bolagets digitala transformation i fyrå års tid och arbetade bland annat med att utveckla kundppplevelsen.
Innan tiden på Fiskars hade han titeln senior director global brand communications på Adidas Originals, dessförinnan arbetade han i olika roller på Levi’s globala marknadsföringsteam.
Varumärkets säljs i dag i egna butiker och via återförsäljare i 70 länder.
Ämnen i artikeln:
Fjällräven