Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny marknadschef hos Fjällräven

Publicerad: 17 April 2020, 11:32

Alexander Matt närmast från Fiskars men har även ett förflutet från Adidas och Levi´s.


Ämnen i artikeln:

Fjällräven

Fjällräven har rekryterat Alexander Matt som global marketing director, rapporterar Habit.

Han tillträdde i veckan och efterträder Leif Öhlund. Alexander Matt har över två decenniers av marknadsföring, varumärkesbyggande och digital utveckling på global nivå och kommer senast från tjänsten som CMO på Fiskars Group där han har lett bolagets digitala transformation i fyrå års tid och arbetade bland annat med att utveckla kundppplevelsen.

Innan tiden på Fiskars hade han titeln senior director global brand communications på Adidas Originals, dessförinnan arbetade han i olika roller på Levi’s globala marknadsföringsteam.

Varumärkets säljs i dag i egna butiker och via återförsäljare i 70 länder.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Fjällräven

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.