Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Ny marknadschef på APSIS

Publicerad: 30 oktober 2017, 10:17

Pelle Rosell blir ny marknadschef på APSIS, ett bolag specialiserade på datadriven marknadsföring.


APSIS finns idag representerade i 50 länder och hjälper bolag att effektivisera sina arbetsflöden genom datadriven marknadsföring.

Pelle Rosell har tidigare arbetat som marknadschef på dataanalysbolaget Qlik. Den senaste tiden har Rosell jobbat som strategisk rådgivare inom varumärkesfrågor åt en rad nordiska bolag.

– Jag är mycket imponerad av hur APSIS löser vår tids största branschfråga -omnikanal, AI och marketing automation, säger Pelle Rosell.

Rosell är även styrelseordförande i säkerhetsföretaget Allone.

– Under Pelles tid på Qlik ökade deras omsättning från 2 miljoner kronor till 3 miljarder. Pelle har en helt unik kombination av kunskaper – både inom om varumärkesutveckling och om konkret taktisk och strategisk utveckling av produktiva kampanjer genom en rad olika kanaler. Det är väldigt roligt att kunna hälsa honom välkommen till APSIS, berättar APSIS grundare Anders Frankel.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.