Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Ny marknadschef på Best Western

Publicerad: 19 mars 2018, 14:17

Sara Hallsund blir ny marknadschef på hotellkedjan Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien.


I och med sin nya tjänst på Best Western lämnar Sara Hallsund Telenor och rollen som head of marketing communication, en position hon haft sedan 2015. Tidigare i karriären har hon haft en rad tjänster inom kommunikation och marknadsföring på Telenors systerbolag Bredbandsbolaget.

– Vi har en väldigt positiv utveckling med nya hotell och genomför stora satsningar inom en rad områden som vår digitala plattform, vårt varumärke och lojalitetsprogrammet. Det känns därför fantastiskt roligt att välkomna Sara som är helt rätt person för att leda dessa satsningar i framtiden, säger Johan Michelson, Sverigechef Best Western Hotels & Resorts.

Sara Hallsunds uppdrag som skandinavisk marknadschef blir bland annat att flytta fram Best Westerns digitala position och fortsätta kedjans satsning på lokalt näringsliv och personliga hotellupplevelser. Hon tillträder sin nya tjänst den 19 mars.

– Jag ser fram emot att vara en del av världens största hotellfamilj. För mig handlar det om att fortsätta det som Best Western så framgångsrikt gör i dagsläget - att bygga kundrelationer i världsklass med en lokal twist. Vi kommer också att jobba med vårt digitala footprint med alla de spännande möjligheter som finns därute. Så håll ögon och öron öppna, säger Sara Hallsund i ett pressmeddelande.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.