Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 8 April 2020, 08:09
Emma Lidfeldt har utsetts till ny marknadschef hos Björn Borg.
Emma Lidfeldt är en intern rekrytering och har arbetet för sportmodevarumärket sedan 2015 bland annat i flera pr- och kommunikationsroller som social media manager, pr- och social media manager och senast som brand communications manager. Det skriver Habit.
Hon säger till tidningen att Björn Borg ska fortsätta inspirera till träning. Emma Lidfeldt vill att fler beslut ska baseras på kundinsikter och hon lovar också inspirerande aktiveringar som efterfrågas av målgruppen.
– Vi kan konstatera att våra digitala kanaler är fortsatt viktiga för oss och där har vi stor möjlighet att på olika sätt inspirera människor till träning för ett bättre och friskare liv, dessutom med en hög frekvens. Under tider som dessa märker vi att det efterfrågas mer än någonsin och då vill vi såklart försöka addera det värde vi kan, säger hon till sajten.