Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny marknadschef på Bolist och Järnia

Publicerad: 13 Oktober 2020, 08:38

Eddie Andersson

Eddie Andersson ska vässa Bolist/Järnias digitala kommunikation.


Eddie Andersson är ny marknadschef på Bolist/Järnia. Hans uppdrag blir i huvudsak att utveckla varumärkena, vässa den digitala kommunikationen samt höja kundupplevelsen i butik. 

Eddie Andersson har bakgrund inom sälj och marknadsföring och har jobbat i företaget sedan 2014. Han kommer närmast från rollen som regionchef nord och axlade rollen som marknadschef den 1 oktober.

Fokus för kedjan blir att koppla ihop den digitala kund- och marknadskommunikationen med kärnaffären. Eddie Anderssons uppdrag blir att utveckla varumärkena, den digitala kommunikationen, kundupplevelsen i butik och förankra strategin hos närmare 200 delägare runtom i landet.

– Under mina år på företaget har vi tillsammans med våra delägare enats om lösningar för logistik, e-handel och marknadsföring. Det här är områden som utgör basen för oss som kedja och viktiga för att vi ska kunna tillgodose proffsens och hemmafixarnas behov. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utvecklingen av vårt totala kunderbjudande, säger Eddie Andersson, marknadschef Bolist/Järnia till Woodnet.

Rekryteringen av ny regionchef för nord är i gång.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.