Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Ny marknadschef på Citypaketet

Publicerad: 3 september 2018, 12:04

Christian Alvesson lämnar Dagens Nyheter för att bli marknads- och försäljningschef på Citypaketet.


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

På Dagens Nyheter har Christian Alvesson haft en roll som försäljningschef och har tidigare även jobbat som produktchef digitalt.

Nu lämnar han Dagens Nyheter för Citypaketet, mediepaketeringssamarbetet mellan Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten och Sydsvenskan.

– Christian kommer med sin kunskap och digitala kompetens kunna utveckla Citypaketet i den riktning som ligger i linje med våra verksamheter, säger Alexander Lydecker, styrelseordförande för Citypaketet.

– Christian har under sina år på Dagens Nyheter jobbat nära Citypaketet och varit involverad i bearbetningen av strategiskt viktiga kunder så Christian är väl insatt i samtliga verksamheter, säger Johan Hansson på Stampen.

Citypaketet erbjuder både analoga och digitala annonslösningar hos de tre tidningarna.

– Det är mycket på gång som jag verkligen ser fram emot att inom kort kunna presentera för marknaden, fokus ligger självklart digitalt men vi har också en stark printprodukt som marknaden efterfrågar och som visar fantastisk effekt för våra kunder, säger Christian Alvesson.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.