Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Ny marknadschef på Försvarsmakten - så ska kommunikationen utvecklas

Publicerad: 5 november 2018, 12:59

Försvarsmaktens senaste kampanj.

I somras tog Johan Landeström över som marknadschef på Försvarsmakten.


Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenRobert Forss

Johan Landeström, tidigare varumärkesstrateg på Försvarsmakten tillträdde 1 juli som marknadschef efter Robert Forss. Robert Forss går vidare till andra uppgifter i Högkvarteret uppger Försvarsmaktens pressavdelning.

– Det är ett väldigt spännande område att  utveckla kommunikationen för att öka relevansen för Försvarsmakten, som står inför rätt flera stora utmaningar. Vi kommer fokusera på att öka kunskapen om och acceptansen för Försvarsmakten. Trots den införda plikten måste vi fortfarande jobba med kommunikation för att attrahera rätt kompetens och få fler intresserade av att ta en anställning, säger Johan Landeström till Resumé.

Vad ser du för utmaningar med det nya uppdraget?

– Vi kommer fortsätta att vidareutveckla kommunikationen riktat mot unga kvinnor, som en fortsättning på vårens kampanj "Många har många frågor" som syftade till att rekrytera in fler unga kvinnor till Försvarsmakten, vilket är en särskild utmaning. Vi kommer även arbeta med kanalmixen och förstärka och förbättra våra digitala kanaler.

Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenRobert Forss

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News