Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny marknadschef på Spendrups

Publicerad: 27 Maj 2019, 13:05

Marcus Thollin heter Spendrups nya marknadschef för produktområdet öl och cider.


Ämnen i artikeln:

Spendrups

Närmast kommer Marcus Thollin från en roll som marknadschef på koncernen Paulig Foods, en koncern med varumärken som Santa Maria och Risenta. Innan dess har han i många år jobbat på Orkla där han bland annat haft ansvar för innovation och positionerande varumärkeskommunikation. Han var bland annat en av dem som tog fram Orkla-varumärket OLW:s reklamkoncept "Fredagsmys".

Nu blir han ny marknadschef för Spendrups produktkategori öl och cider.

– Jag ser verkligen fram emot rollen och att bli en del av Spendrups team. Det är en oerhört spännande utmaning att bidra till utvecklingen av både klassiska svenska varumärken och skapa nya, säger Marcus Thollin i ett pressmeddelande.

Han tillträder sin nya roll den 3 juni.

– Marcus långa erfarenhet av skarpt kommunikations- och varumärkesarbete och affärsdrivande produktutveckling stärker både oss och vårt konsumenterbjudande ytterligare och kommer hjälpa oss att ännu bättre möta konsumenternas önskemål. Inom hans ansvarsområde finns starka varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Brutal Brewing och Briska, säger Spendrups marknadsdirektör Henrik Åström.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Spendrups

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.