Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Ny marknadschef på Taxi Stockholm

Publicerad: 14 november 2018, 07:58

Taxi Stockholm har rekryterat Thomas Bäckström som ny sälj- och marknadschef. Uppdraget blir att öka takten i bolagets digitalisering.


Ämnen i artikeln:

MarknadschefTaxi StockholmMarknad

Med Carina Herly som marknadschef gjorde Taxi Stockholm flera prisade kampanjer i samarbete med King. Kronan på verket blev två guldägg 2017 ("Taxitolkarna" i event) och 2015 ("Taxi trail" i övrigt digitalt). Förra julen lämnade hon rollen som marknads- och kommunikationschef för bolaget som befinner sig på en disruptiv marknad som befinner sig i en omfattande transformation.

Nu står det klart att Thomas Bäckström, som de senaste åren jobbat med försäljning och marknad på Telia, Telenor och Ownit, blir ny marknads- och försäljningschef på Taxi Stockholm.

– Thomas har en gedigen bakgrund inom sälj och marknad. Hans erfarenheter av bolag som går igenom snabb förändring och digitalisering är för oss särskilt intressant och hans mixade bakgrund från både entreprenörsdrivna som internationella bolag gör att han passar väl in i den verksamhet vi på Taxi Stockholm bedriver, säger Murat Yigit, nytillträdd vd och koncernchef för Taxi Stockholm-koncernen i ett pressmeddelande.

– Taxi Stockholm är ett väldigt starkt varumärke som står för många saker jag tycker är viktigt. De arbetar hårt för att alltid sticka ut vad gäller service, kvalitet och trygghet. Det finns också en god kultur och det är en starkt entreprenöriell organisation vilket också är något som attraherade mig, säger Thomas Bäckström i en kommentar.

Taxi Stockholm-koncernen har de senaste åren vuxit med flera varumärken i Sverige. De senaste tillskotten var Sveataxi i Skåne och Svea Taxi Luleå. Koncernens fokus ligger på att snabba upp utvecklingstakten och digitaliseringen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.