Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny marknadsdirektör på LeasePlan

Publicerad: 4 Oktober 2017, 08:34

Mark Morsink blir ny marknadsdirektör på billeasingföretaget LeasePlan Sverige AB.


Ämnen i artikeln:

Telia Sonera

Mark Morsink har en bakgrund inom telekombranschen där han jobbat som marknadsdirektör på VodafoneZiggo i Nederländerna och innan dess som marknadsdirektör på Telia Sonera i Sverige. På Telia Sonera ansvarade Morsink för tv- och bredbandstjänster.

– Det ska bli spännande att börja jobba för LeasePlan. Det är mycket nytt som händer inom företaget, men också inom billeasingbranschen i stort. Kundernas behov och önskemål förändras allteftersom tekniken utvecklas och det är här mitt största fokus kommer att ligga. Vi behöver säkerställa att vi kan möta kundernas efterfrågan i en alltmer digitaliserad omvärld, säger Mark Morsink.

Mark Morsink tillträder sin tjänst i början av oktober.

– Det är viktigt för oss att ha en erfaren marknadsdirektör, vilket vi nu får när Mark tillträder. Våra kunders krav sätter vi högst på agendan och Mark kan med sin erfarenhet förutse vilka fokus vi bör ha i framtiden, säger Roelof Hansman, vd för LeasePlan.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Telia Sonera

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.