Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Ny nordisk marknadschef på Mastercard

Publicerad: 24 september 2015, 08:55

Jessica Claar är Mastercards nya marknadschef i Norden och Baltikum. Hon kommer att leda det lokala marknadsteamet i Sverige samt ansvara för marknadsstrategin, Mastercards Priceless-koncept och sponsorskap.


Ämnen i artikeln:

MastercardMarknadschef

Närmast kommer Jessica Claar från Mastercards marknadsteam i Tyskland där hon var ansvarig för den digitala strategin, media och nationella kampanjer.

– Det känns väldigt roligt att vara här. Norden och Baltikum är en region med spännande kunder och ett stort fokus på innovation med stora möjligheter att ta vårt varumärke till nästa nivå. Jag ser fram emot att arbeta med teamet och ta del av respektive kunds behov. Jag är också glad över att meddela att MasterCard kommer öka närvaron i regionen, sett ur ett marknadsföringsperspektiv, säger Jessica Claar, marknadschef på Mastercard Norden och Baltikum i ett pressmeddelande.

I sin roll kommer Jessica Claar att arbeta nära Mastercards lokala kunder kring kommunikationen av Mastercards produkter och tjänster. Hon kommer också att vidareutveckla erbjudandena för Priceless Cities och Priceless Stockholm specifikt. Priceless Cities är ett globalt program där MasterCards kortinnehavare får möjlighet att uppleva städer runt om i världen på nya och annorlunda sätt. Jessica Claar var i sin föregående roll på MasterCard också med och lanserade Priceless München och Priceless Berlin.

– Jessica är ett perfekt tillskott till MasterCard i Norden och Baltikum med sin internationella kompetens inom marknadsföring och digital kommunikation. Jag är övertygad om att hennes driv och engagemang kommer ge positiva effekter för vårt varumärke i vår region, säger Bart Willaert, regionchef för MasterCard i Norden och Baltikum i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MastercardMarknadschef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.