Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Ny nordisk marknadsdirektör på Citycon

Publicerad: 30 September 2019, 07:37

Peter Dimulkas lämnar Huawei för att bli ny marknadsdirektör på Citycon.


Peter Dimulkas inledde sin karriär inom marknadsföring och kommunikation på Diageo för över 20 år sedan. Sedan dess har han både nationell och internationell erfarenhet från sälj- och markndsföring från varumärken som Colgate, Coca-Cola, Absolut Vodka och Electrolux.

I april tidigare i år klev han på som marknads- och digital kommunikationschef på Huawei, en post han nu lämnar. Istället kommer han att bli ny nordisk marknadsdirektör på fastighetsägaren Citycon, en aktör som specialiserat sig på köpcentrum. Totalt äger bolaget 38 köpcentrum i de nordiska länderna och Estland.

– Nya drivkrafter och kundbeteenden inom handeln ställer nya krav på kundupplevelser i köpcentrum. Peters meriter inom marknadsföring är imponerande och ett viktigt tillskott för vår strategi där vi kommer att utveckla våra köpcentrum till att bli urbana mötesplatser med en bredd av tjänster och upplevelser utöver shopping, säger Henrica Ginström, Chief Operation Officer på Citycon.

Peter Dimulkas kommer även att ingå i Citycons ledningsgrupp.

– Med 170 miljoner besökare årligen är Citycons urbana köpcentrum attraktiva lägen för handlare att nå nya kunder och bygga relationer. Vi har många möjligheter att öka engagemanget för våra besökare genom hela kundresan. Jag ser fram emot att forma bolagets marknadsstrategi för att bidra till en ännu bättre kundupplevelse som ytterligare stärker våra köpcentrums attraktivitet, säger Peter Dimulkas.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.