Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 12 Maj 2017, 10:56
Sveriges Annonsörers nya ordförande, Leif Börjesson, tillsammans med avgående ordföranden Mats Liedholm.
Foto: Tero Marjamäki
Leif Börjesson, marknadsdirektör på Spendrups, blir ny styrelseordförande för branschorganisationen Sveriges Annonsörer.
Under gårdagens årsmöte tillsatte branschorganisationen Sverige Annonsörer en ny styrelse och ordförande. Efter fyra år på posten valde Mats Liedholm, marknadsdirektör på ICA, att kliva åt sidan och ny ordförande blir Spendrups marknadsdirektör, Leif Börjesson.
– Det känns hedrande, spännande och det är stora skor att fylla när man tar över som styrelseordförande efter Mats Liedholm som har varit en exemplarisk ordförande under fyra år, säger Leif Börjesson. Framförallt känns det dock väldigt roligt.
Leif Börjesson berättar att hans viktigaste uppgift blir att lyssna på medlemmarna men även att driva frågor om transparens i digitala medieköp.
Övriga nya ledamöter i styrelsen är; Lars Axelsson, Telia, Michael Grimborg, Synsam, Stina Liljekvist, Skandia, Ann Lindell Saeby, NCC, Frippe Stenberg, Scandic Hotels och Lina Vicsai, AMF Fastigheter.
Lämnar styrelsen gör Annica Axelsson, Sven Brandt, Claes Jerveland, Bassam Mattar och Iréne Olsson.