Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Ny vd för Swedish Content Agencies

Publicerad: 6 mars 2019, 12:17

Sonja Björk Ebert

Sonja Björk Ebert blir ny vd för Swedish Content Agencies och tillträder den 18 mars 2019. Hon har en bakgrund som journalist och byråchef, men kommer senast för en roll som kreativ chef på Kicks inhouseavdelning.


Ämnen i artikeln:

Swedish Content AgenciesContent Marketing

Sonja Björk Ebert var under flera år kreativ chef på content marketing byrån Make Your Mark. Senast kommer hon från Kicks och jobbet som Head of Creative och
ansvarig för Kicks Inhouseavdelning. Snart börjar hon alltså jobbet som vd för branschorganisationen Swedish Content Agencies.

– Kommunikationslandskapet är i dag mångfacetterat. Det kännetecknar också Sonjas fantastiska erfarenhet. Hon har bredden från både tv, radio, event, förlag, reklam, publicistisk verksamhet och content marketing. Sonja har arbetat både strategiskt och operativt, och i arbetet som vd för Swedish Content Agencies behöver man ha
den mixen, säger Maria Westman, styrelseordförande för Swedish Content Agencies i ett pressmeddelande.

Swedish Content Agencies arbetar just nu med medlemsnytta och att fortsätta utvecklas som centrum för ny kunskap inom content marketing.

– Det är ett starkt bidrag med Sonjas förståelse för branschen och hennes vilja att genomföra olika aktiviteter. Att sprida kunskapen om content marketing är viktigt, fler ska förstå och kunna göra bra content marketing. Ju fler som kan, desto vassare och större blir vår bransch, kommenterar Maria Westman.

Sonja Björk Ebert:

– De senaste åren har content marketing utvecklats enormt, och för mig som varit med sedan content mest förknippades med kundmagasin, är det otroligt spännande och hedrande att få vara med på den fortsatta utvecklingsresan. Content marketing innefattar så mycket, det är en bransch som kokar av kunskap, kompetens och kreativitet. Och så älskar jag event och längtar efter att få dyka in i slutarbetet inför Swedish Content Awards, säger Sonja Björk Ebert.

Under våren har organisationen ett fullspäckat schema med arbetet inför Swedish Content Awards den 16 maj.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.