Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag12.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny vd på The Store

Publicerad: 11 November 2019, 09:33

Niklas Crona.

Niklas Crona tar över ny vd på reklambyrån The Store. Han kommer närmast från Svanen.


Niklas Crona ansvarade för segmenten B2B och B2C på Miljömärkning Sveriges (Svanen) marknads- och kommunikationsavdelning. Här har han bland annat varit med och utvecklade företagets nya kommunikationsplattform och strategi. Han ansvarade också för att integrera crossfunktionella avdelningar och den egna inhouse-avdelningen.

Tidigare var han projektledare på den då nystartade byrån Abby Priest där han var delaktig i bland annat de prisvinnande kampanjerna ”The Original Brushes of Edvard Munch” och ”Adobe Stock Apparel” för Adobe.

The Store är främst inriktade på retail och uppdragsgivare med stora produktionsvolymer. Under fjolåret 2018 landade omsättningen på 23,8 mkr (25,6) med ett rörelseresultat (EBIT) på 2,4 mkr (3). De senaste åren har byrån satsar på att ta ett större grepp med olika kunder från flertalet branscher.

– Tidigare var nästan all marknadskommunikation kampanjdriven. Idag krävs att man gör saker hela tiden. Vi har jobbat med ”always on”-uppdrag i mer än 10 år så vi är bra rustade i vår konkurrensutsatta bransch. Retailkunder är vana vid det här sättet att jobba medan många andra kunder faktiskt tycker att det är ganska slitigt och jobbigt. Sociala medier har medfört att nästan alla ökar sin produktionsvolym och vi är rustade med precis den struktur och de förankringsprocesser som många företag behöver, säger Niklas Crona i en kommentar.

På The Stores kundlista finns företag som Synoptik, Norwegian, EasyJet, Cross Sportswear, SKHLM och Kungens Kurva shoppingcenter.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.