Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Ny vice vd på Group M

Publicerad: 18 Maj 2015, 07:27

Hans Burbidge.

Foto: Pressbild.

Hans Burbidge utses till vice vd på WPP:s mediebyråkoncern Group M. Rollen är nytillsatt.


Ämnen i artikeln:

Group M

Hans Burbidge har den senaste tiden arbetat som tradingansvarig på Group M. Nu blir han vice vd och samtidig stärker koncernen sitt fokus på utveckling av talanger, teknologi och data.

–          Jag är hedrad av att få möjligheten att leda gruppens gemensamma enheter. Vår ambition är att ligga i framkant med att utveckla nya och bättre sätt att engagera konsumenter och kunna ge våra kunder ett försprång inom digital och datadriven kommunikation. Därför kommer vi fortsätta att investera i talang och teknologi på gruppnivå och min nya roll blir att säkerställa att vi håller fast fokus på detta område, säger Hans Burbidge i ett pressmeddelande.

Nytillsättningen kan tolkas som att byråerna inom Group M nu ska arbeta tightare tillsammans.

–          Vi har väldigt ambitiösa planer att utveckla vårt erbjudande som grupp och det kräver att vi stärker vårt lokala ledarskap. Skapandet av denna roll kommer göra oss än mer snabbrörliga och effektiva och vi kommer kunna attrahera bättre talanger till gruppen, säger Jonas Hemmingsen, Nordisk vd för GroupM.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Group M

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.