Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Nya byråchefer på Nine Yards

Publicerad: 30 Januari 2020, 13:05

När Fredrik Göransson kliver ned från vd-postionen går Lotta Collste och Magnus Frejd in som nya managing directors på brand experience-byrån Nine Yards.


Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Brand experience-byrån Nine Yards anställer Lotta Collste och Magnus Frejd som nya byråchefer. De två kommer att ansvara för byråns kontor i Stockholm respektive Göteborg. I samband med rekryteringarna kliver byråns vd Fredrik Göransson ned från vd-positionen för att i stället fokusera på byråns strategiska erbjudande och ett antal större kunder.

Lotta Collste kommer närmast från konkurrenten Le Pacte där hon som partner var med och byggde upp byråns B2B-erbjudande. Innan dess jobbade hon i egen verksamhet med kunder som The Absolut Company, Aftonbladet, SSAB och H&M.

– Det har varit en fantastisk erfarenhet att vara med och bygga upp en av Sveriges främsta byråer tillsammans med att grymt team på Le Pacte. Nu är det dags att ta nästa steg och jag ser mycket fram emot att bli en del av gänget på Nine Yards. Det ska bli spännande och utmanande av få driva, utveckla och förädla det starka varumärke som redan finns, samt att skapa nytänkande, kreativa och givande upplevelser för våra kunder, säger Lotta Collste i ett pressmeddelande.

Magnus Frejd kommer i sin tur från kommunikationsbyrån Brainforest där han jobbat som teamledare och kundansvarig med fokus på att utveckla byråns digitala erbjudande.

– Det har varit en spännande resa att få vara med att utveckla Brainforest från en produktionsorienterad byrå till en strategisk kommunikationspartner med en stark digital kapacitet. Det ska bli fantastiskt inspirerande att bli en del av Nine Yards, att få lära känna alla nya medarbetare och få vara med att driva och utveckla arbetet med att skapa de bästa varumärkesupplevelserna för våra uppdragsgivare, säger Magnus Frejd.

Nine Yards har de senaste fyra åren växt rejält och omsatte enligt det senast tillgängliga bokslutet (2018) 140 miljoner kronor med ett resultat på 2,7 miljoner kronor.

– Lotta och Magnus är en väldigt spännande duo som kompletterar varandra bra med bakgrunder från både event och digitalt, vilket fortsätter stärka vårt erbjudande. Vi är övertygade om att detta är den bästa kombinationen för att vi ska fortsätta vara en byrå som alla vill jobba på och med, säger Fredrik Göransson i ett pressmeddelande.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.