Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Nya influencers till Aller Media

Publicerad: 8 mars 2017, 12:14

Aller Medias satsning på influencers fortsätter. Nu har de lockat över inredningsprofilen Amelia Widell, beautyredaktören Emma Unckel, modebloggaren Linn Eklund och träningsexperten Alexandra Kamperhaug.


Ämnen i artikeln:

Hannah SjöströmInfluencersAller Media

Precis som konkurrenten Bonnier Tidskrifter satsar Aller Media på att bygga upp sitt stall av så kallade influencers. Ansvarig för satsningen är Hannah Sjöström som har en bakgrund på bland annat Metro Mode.
– Försäljningen på våra starka varumärken ökar kraftigt och det är glädjande att vi nu har en organisation som kan hantera alla förfrågningar, säger hon i en kommentar.

Amelia Widell flyttar nu sin blogg från Metro till elledecoration.se.
– Det känns så roligt att flytta till ELLE Decoration eftersom det är en plattform som jag verkligen tycker om och inspireras av dagligen, säger hon i en kommentar.

Elle knyter till sig nya bloggare, bland annat stylisten Emma Unckel, modebloggaren Linn Eklund och träningsprofilen Alexandra Kamperhaug.
– Det talas ofta om bloggdöden och att andra sociala medier har tagit över, men det gäller inte sajterna i ELLE-familjen. Istället ökar alla bloggare sin trafik. Det är ett viktigt kvalitetsmått så klart, inspirerande influencers med relevant content kan alltid nå ny publik, säger Hannah Sjöström.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.