Folk på väg
Nya influencers till Aller Media
Publicerad: 8 mars 2017, 12:14
Aller Medias satsning på influencers fortsätter. Nu har de lockat över inredningsprofilen Amelia Widell, beautyredaktören Emma Unckel, modebloggaren Linn Eklund och träningsexperten Alexandra Kamperhaug.
FT
Fredrik Thambert
Precis som konkurrenten Bonnier Tidskrifter satsar Aller Media på att bygga upp sitt stall av så kallade influencers. Ansvarig för satsningen är Hannah Sjöström som har en bakgrund på bland annat Metro Mode.
– Försäljningen på våra starka varumärken ökar kraftigt och det är glädjande att vi nu har en organisation som kan hantera alla förfrågningar, säger hon i en kommentar.
Amelia Widell flyttar nu sin blogg från Metro till elledecoration.se.
– Det känns så roligt att flytta till ELLE Decoration eftersom det är en plattform som jag verkligen tycker om och inspireras av dagligen, säger hon i en kommentar.
Elle knyter till sig nya bloggare, bland annat stylisten Emma Unckel, modebloggaren Linn Eklund och träningsprofilen Alexandra Kamperhaug.
– Det talas ofta om bloggdöden och att andra sociala medier har tagit över, men det gäller inte sajterna i ELLE-familjen. Istället ökar alla bloggare sin trafik. Det är ett viktigt kvalitetsmått så klart, inspirerande influencers med relevant content kan alltid nå ny publik, säger Hannah Sjöström.