Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag23.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Oatly i ny rekryteringsräd – hämtar Johan Olivero från Forsman & Bodenfors

Publicerad: 3 December 2020, 10:36

Oatlys department of mind control har genom åren hämtat flera toppkreatörer från några av Sveriges största byråer. Nu presenteras flera nytillskott från hele världen – bland annat Johan Olivero från Forsman & Bodenfors i New York.


Ämnen i artikeln:

Oatly

I flera år Forsman & Bodenfors havredrycken Oatlys huvudbyrå och ledde det varumärkesarbete som resulterade i den välkända position och grafiska identitet som bolaget fortfarande är så förknippade med. Sedan några år tillbaka sköter Oatly det mesta av arbetet genom sin kreativa enhet Oatlys department of mind control dit under ledning av den kreativa chefen Martin Ringqvist som hämtades just från Forsman & Bodenfors. Andra namn som har förstärkt de interna styrkorna är Lars Elfman (Forsman & Bodenfors), Daniel och Lisa Vaccino (Åkestam Holst) och senast Oskar Pernefelt.

Nu gör bolaget en ny rekryteringsrunda och bland namnen återfinns bland annat Johan Olivero, flerfaldigt prisbelönt kreatör och tidigare delägare på Forsman & Bodenfors som efter att byrån blev uppköpta av MDC & Partners bland annat arbetat med att bygga upp byråvarumärket i New York tillsammans med Johan Eghammer.

Nu blir han kreativ director på Oatly dit han hämtas tillsammans med följande rekryteringar:

Heidi Hackemer - Creative Director (Wolf & Wilhelmine, BBH New York)

Kevin Lynch - Creative Director (BBDO South China, BBDO Chicago)

Sophie Worth - Creative Talent Acquisition (Wieden+Kennedy Amsterdam)

Juliana Amaral - Media Strategist (PHD Barcelona, Wieden+Kennedy São Paulo)

Christian Sundén - Assistant Design Director (Forsman & Bodenfors Göteborg)

Jeremy Elias - Editorial Director (The Atlantic)


– Det är såklart sjukt kul att vi lyckas locka några av världens främsta kreatörer och strateger till Oatly. De har alla ett galet track record, men framförallt har de ett starkt driv att hitta nya vägar framåt i vårt arbete med att skapa förändring. Och med tanke på att vi bara har tio år på oss innan vi måste ha halverat våra utsläpp av växthusgaser, behöver vi alla skarpa hjärnor vi kan hitta, säger Martin Ringqvist, executive creative director på Oatly i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Oatly

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.