Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Occasion tar in kreativ chef

Publicerad: 16 oktober 2015, 07:31

Brand experience-byrån Occasion rekryterar två nya medarbetare som förstärker inom strategi och koncept samt planning.


Ämnen i artikeln:

Occasion

Ola Cronholm blir byråns nya kreativa chef. Han har 25 års erfarenhet som varumärkesstrateg och planner. Byråer han har arbetat på är bland annat Hall & Cederquist och Publicis Welinder.

– Eftersom jag jobbat med organisationers varumärkesstrategiska frågor, framför allt med implementering i medarbetares vardag, känns den byrå som jag uppfattar som bäst på Brand Experience i en vidare bemärkelse ganska självklar säger Ola Cronholm i en kommentar.

Martin Lee rekryteras för att arbeta med Occasions erbjudande inom planning och koncept. Han har cirka 20 års erfarenhet från en rad svenska och internationella byråer.

– Jag har egentligen alltid tyckt att varumärken byggs bäst i ett företags fysiska kontaktytor. Därför har jag länge gått och sneglat på det som tidigare kallades för eventbranschen. En naturlig följd av digitaliseringen är ett ökat fokus även på de fysiska kontaktytorna.  Att få vara med och driva den utvecklingen känns otroligt inspirerande säger Martin Lee.

Occasions strategi- och konceptavdelning består nu av 12 medarbetare.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Occasion

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.