Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Odd Molly värvar från DDB

Publicerad: 3 oktober 2017, 07:09

Anders Carleö är ny creative director på klädmärket Odd Molly. Han kommer närmast från DDB Stockholm.


Ämnen i artikeln:

DDBDDB StockholmOdd Molly

Efter fem år som concept director på DDB Stockholm har Anders Carleö axlat rollen som kreativ chef för klädmärket Odd Molly.
– Odd Molly är ett varumärke med starka grundvärderingar och ett genuint positivt budskap vilket känns viktigt för mig när jag nu väljer att gå över till kundsidan. Jag ser fram emot att tillsammans med mitt team vidareutveckla varumärket och nå nya målgrupper och marknader, säger han om sitt nya jobb.

Anders Carleö har stor erfarenhet från att jobba med retailkommunikation och välkända varumärken som McDonald's och Samsung.
– Kommunikation och vidareutveckling av vårt varumärke är alltid ett pågående arbete. Vi letade efter en idéstark kreatör som har stor förståelse för modevarumärken och vår marknad. Anders visade sig ha allt detta och dessutom en massa erfarenhet, idéer och energi för Odd Molly. Vi har ett starkt team och en spännande resa framför oss, säger Odd Mollys vd Anna Attemark.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DDBDDB StockholmOdd Molly

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.