Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Oliver Helfrich till Bold

Publicerad: 9 Maj 2018, 08:17

Foto: Pressbild

Oliver Helfrich lämnar rollen som Creative Director på Wolff Olins och inleder samarbete med designbyrån Bold.


Ämnen i artikeln:

DesignbyråerByråvalBold

De senaste sju åren har Oliver Helfrich varit kreativ chef på varumärkesbyrån Wolff Olins. Han har bland annat haft ansvar för kunder som Google, Olafur Eliasson och Tesco. Nu ansluter han till designbyrån Bold för att komma närmare det kreativa skapandet.

– Jag älskar det enkla och avskalade i skandinavisk design, men för att sticka ut måste varumärken vara mer än det, de behöver överraska, få dig att skratta, få dig att tänka igen, säger Oliver Helfrich i en kommentar.

Oliver har nu spenderat en första månad på Bold, och ser fram emot det fortsatta samarbetet. Om sitt första intryck och sin första tid på Bold säger Oliver:

– Det känns bra! Det är fantastiskt hur snabbt byrån har vuxit. De är en ledande brandingbyrå men man kan ändå känna den positiva energin som annars bara återfinns i små designstudios. Det finns så mycket potential här: att växa, utforska nya riktningar... Det är en spännande fas. Samtidigt verkar alla vara väldigt avslappnade, men det är kanske normalt för svenska byråer. Jag antar att det har att göra med det stora antalet fikapauser? Det hjälper definitivt.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

DesignbyråerByråvalBold

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.