Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Passion Lab förstärker kreatörsteamet

Publicerad: 18 Januari 2019, 08:09

Hannah Nachemson och Sarah Lönn.

Foto: Sebastian Dafteke

Hannah Nachemson och Sarah Lönn ansluter till brand emotion-byrån Passion Lab.


Ämnen i artikeln:

Passion Lab

Förra året valde Passion Lab att skruva på sitt erbjudande och profilera sig som en brand emotion-byrå. Enligt byråns vd Niklas Turner Olovzon handlar den nya inriktningen om att försöka fånga upp målgruppernas ofiltrerade känslor inför varumärken.

Nu rekryterar byrån två nya kreatörer.

Copywritern Hannah Nachemson ansluter från London där hon jobbat på Adidas inhouse-byrå U-Dox. Tidigare har hon bland annat jobbat som kreatör på CP+B i London.

Art directorn Sarah Lönn ansluter från väskvarumärket Sandqvist där hon varit marknadschef. Tidigare i karriären har hon bland annat jobbat som art director på Isobar.

– Vi är lyckliga över att kunna attrahera kreatörer som i princip kan välja och vraka mellan byråer, säger Niklas Turner Olovzon, Passion Labs VD och grundare. Sarah och Hannah har båda i sina karriärer redan bevisat kreativitet och resultat på hög nivå. Och framförallt drivs de av passion och emotionell intelligens – vilket ju är vår byrås signum.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Passion Lab

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.