Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Perfect Day Media rekryterar från Jung

Publicerad: 24 Augusti 2018, 08:35

Pontus Formgren

Foto: Pressbild

Pontus Formgren kliver in i rollen som pr-chef under Camilla Åstrand föräldraledighet. Han får bland annat ansvaret för Perfect Day Medias pr-arbete och kunder, samt bolagen Daisy Grace och HannahAmanda.com.


Ämnen i artikeln:

Daisy GracePerfect Day MediaHannah & Amanda

Pontus Formgren rekryteras till Hannah och Amandas medie- och produktionsbolag, Perfect Day Media. Han kommer senast från rollen som producent på Jung Relations och blir nu pr-chef för koncernen och alla bolag, under tiden som Camilla Åstrand är föräldraledig.

I sin roll kommer Pontus Formgren bland annat att ansvara för Perfect Day Medias pr-arbete och kunder, samt bolagen Daisy Grace och HannahAmanda.com.

– Pontus är precis den typen av person vi behöver på PR-avdelningen med sin kombination av strategisk höjd och struktur från åren på Jung, men med en perfekt personlighet och social kompetens som behövs för vår koncerns bolag och kunder. Vi är oerhört profildrivna i vårt PR-arbete och där kommer Pontus komplettera oss perfekt, säger Camilla Åstrand i en kommentar.

De senaste tre åren har Pontus Formgren arbetat med projekt som Arlas pop-up-restaurang "Smör" och Volvo V60s globala lansering. Han har även arbetat med kunder som ICA, Adidas, American Express och Svenska Spel.

– Under mina år på Jung har jag haft möjligheten att utvecklas i den affärs- och företagsstruktur som råder på byrån, med fantastiska projekt, kunder och kollegor. I periferin har jag sett Perfect Day Media florera i ett spännande och snabbföränderligt medielandskap med entreprenörsdrivet innehåll och banbrytande format som inspirerat inte minst mig själv, men hela branschen. När PDM hörde av sig fanns där ett direkt intresse för att anta en ny utmaning på ett företag med enorm potential. Jag ser fram emot att, tillsammans med all den interna kompetens Perfect Day besitter, bygga och utveckla pr-erbjudandet för både nya och befintliga kunder, säger Pontus Formgren.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.