Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Perfect Fools rekryterar duo till medieavdelningen

Publicerad: 10 Oktober 2018, 12:43

Justin Colavita och Antti Vassinen.

Antti Vassinen och Justin Colavita ansluter till Perfect Fools som media & data director respektive campaign architecy.


Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

Rekryteringarna kommer efter att Perfect Fools sett ökade krav och behov på datadriven kommunikation och kreativa problemlösningar.

Som media & data director kommer Antti Vassinen ansvara för att utveckla Perfect Fools mediestrategi och analyserbjudande. Närmast kommer han från Omnicom-ägda Annalect i Finland där han haft en roll som head of marketing science.

– Vi skapar Anttis roll eftersom vi ser att effektiva media- och kommunikationsstrategier i dagens komplexa medielandskap kräver en djupare förståelse för bakomliggande data och hur man planerar media i alltifrån CRM till köpta kanaler redan när kreativa idéer skapas. Traditionella byråstrukturer, där man jobbar med reklambyrå och mediabyrå i silos, har stora utmaningar med att hantera detta idag och där ser vi att vi kan brygga över det, säger Klas Lusth, executive creative director på Perfect Fools, i ett pressmeddelande.

Justin Colavita i sin tur kommer från mediebyrån Initiative i New York där han jobbat som consumer marketing strategist. Som campaign architect på Perfect Fools kommer han att ansvara för medieplaneringen av kampanjer.

– Vi har under det senaste året bland annat utökat vårt pr-erbjudande och med den nya rollen campaign architect kommer vi kunna planera och synkronisera samtliga kanaler, så att våra idéer blir ännu mer relevanta och spetsiga under hela konsumentresan - framförallt i de digitala kanalerna, säger Klas Lusth-

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.