Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Peter Forsbergs och Anders Cedhamres byrå rekryterar brand manager

Publicerad: 19 Augusti 2020, 08:07

Sara Mehany, brand manager Next Level Group

Foto: Jacob Riis

Next Level Group har gjort klart med Sara Mehany från Noccos marknadsavdelning som ska hjälpa bolaget att skapa fler kommersiella uppdrag åt sina sport- och nöjesprofiler samt utveckla eventverksamheten.


Next Level Group grundades av Anders Cedhamre och Peter Forsberg 2018. Affärsidén för innehållsbyrån handlar om att koppla ihop idrottsprofiler med varumärken, föreläsningar och mediesammanhang. Under året har verksamheten breddats till nöjessektorn med Niklas Ekstedt och Kristin Kaspersen som klienter. Bolaget skräddarsyr i dag strategier åt 23 klienter.

Nu har bolaget rekryterat en brand manager i Sara Mehany som närmast kommer från Nocco där hon senast har arbetat som projektledare på marknadsavdelningen.

– Det är glädjande att NLG i dessa tider befinner oss i ett läge där vi kan expandera. Inte nödvändigtvis i form av att knyta till oss nya profiler, utan snarare att skapa fler sammanhang åt våra befintliga klienter och samarbetspartners. I ett läge där vi får fler affärer att hantera på en gång är det nu dags att rekrytera ny kompetens för att stärka aktiveringen och skapa fler kommersiella uppdrag, säger bolagets vd Anders Cedhamre och tillägger att Next Level Group i höst bland annat avser att göra ett omtag av föreläsningsdelen och bygga ett ramverk för att skapa fler events. 

– Sara kommer in från Nocco med ett yngre perspektiv och en naturlig insikt kring hur man jobbar med profiler. Det finns också en nedärvd modernitet som vi kan lära oss mycket av här. Hon har insikt om en marknad där vi kan växa. Även om NLG aldrig kommer att bli ett renodlat influencernätverk så finns det mycket vi kan göra på det området. Har man över 1,5 miljoner följare sammanlagt på Instagram så finns det en potential där vi kan göra mer och vara mer framåtlutade. 

Som projektledare på Nocco har Sara Mehany drivit flera event både mot konsument och mot b2b samt ansvarat för ambassadörskontakter vilket har en tydlig koppling till Next Level Groups verksamhet.

– Jag kommer till ett litet snabbfotat bolag där jag får hugga i där det behövs. Det passar mig, att jobba med varje del och samtidigt få ihop mixen. Det var en möjlighet som var för spännande att tacka nej till och grundarna har verkligen en inställning att ”ingenting i omöjligt”.

Vad blir din första utmaning?
– Hur konstigt det än låter så finns det mycket att bygga vidare på när det gäller eventverksamheten och hela föreläsningsapparaten, men även fortsätta att bygga vidare de starka personliga varumärkena vi har i digitala kanaler och sociala medier. Det handlar om väldigt starka varumärken och det finns en enorm potential att bredda följarbasen i alla åldrar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.