Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Philip Ahlqwist lämnar Sprintcrowd – blir varumärkeschef för foodtechbolag

Publicerad: 23 augusti 2021, 09:13

Philip Ahlqwist

Branschprofilen Philip Ahlqwist ska hjälpa svensk matinnovation att expandera när han blir head of brand på foodtechbolaget Curb.


Philip Ahlqwist, med en bakgrund på Maurten samt på byråer som Forsman & Bodenfors, Volontaire, Marcel i Paris har det senaste året arbetat som marknadschef för sportplattformen Sprintcrowd där han också varit delägare. Bolaget har i dag användare i 80 länder

Nu går han vidare till det svenska foodtechbolaget Curb, som nyligen listades av Wired som en av Europas 100 mest intressanta startups. Han kommer även fortsättningsvis att vara delägare i Sprintcrowd.

Philip Ahlqwist tillträdde som head of brand på Curb i Stockholm den 1 september. Hans uppgift blir att förbereda varumärket inför Curbs stundande expansion.

– Med erfarenheten färskt i minnet att bygga och skala ett lokalt foodtechbolag till en framgångsrik global aktör på kort från min tid på Maurten och med kompetensryggsäcken full från att ha utvecklat ett banbrytande SaaS-bolag i Sprintcrowd hoppas jag kunna bidra från start på Curb, säger Philip Ahlqwist i en kommentar.

– I och med att Philip börjar så får vi tillgång till hans erfarenhet från att bygga samtida och innovativa varumärken och därmed möjlighet att skapa en stabil grund för bolaget som sätter strategin i både det korta och långsiktigt framåt. Detta kommer hjälpa våra kunder på en mångfald av marknader att känna och uppleva den avgörande skillnad Curb tillför i samtliga led, kommenterar Carl Tengberg, vd på Curb.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News