Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Pia Grahn tar över DGA

Publicerad: 18 December 2015, 10:33

Claes af Burén och Pia Grahn, DGA.

Foto: Press

Pia Grahn blir ny vd och delägare på reklambyrån DGA efter årsskiftet.


Ämnen i artikeln:

VDPia GrahnDGAReklambyrå

Pia Grahn är en veteran i reklambranschen med ledande positioner på bland annat Grayling, Hill+Knowlton Strategies och McCann. I juni 2015 lämnade hon vd-positionen på Grayling och har sedan dess drivit eget. Pia Grahn har även en bakgrund som reporter på Dagens industri och Resumé.

Nu tar hon över som vd på DamnGoodAgency, DGA, efter Claes af Burén.
– Jag ser verkligen fram emot att börja jobba med Claes och gänget på DamnGoodAgency. Byrån har en unik profil då man trots sin tajta organisation kombinerar reklam, pr, digitalt, media, event och sponsring under ett och samma tak, vilket känns kundvänligt, modernt, snabbfotat och smart. Och efter att ha jobbat på internationella nätverksbyråer i många år, är det extra roligt att kliva in i en svensk, partnerägd byrå, säger Pia Grahn i en kommentar.

DGA grundades 2012 av Claes af Burén och Anki Engman. Byrån har idag 15 medarbetare. Claes af Burén är nöjd med rekryteringen.
– Vi har pratat under en längre tid och med Pia får vi en härlig person, ett bra ansikte utåt för byrån och ett större kunnande inom pr. Detta sammantaget blir viktigt för att ta DamnGoodAgency till nästa nivå, säger Claes af Burén, idag vd på DGA.

Claes af Burén kommer vara kvar på byrån och där fungera som strateg och projektledare.

DGA omsatte 18,9 (20,2) miljoner kronor under 2014 och redovisade ett rörelseresultat på 0,9 (-3,2) miljoner kronor.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

VDPia GrahnDGAReklambyrå

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.